How can teachers support the development of scientific literacy through teaching about risk and risk-assessment?

1. Schenk, L., Hamza, K. M., Enghag, M., Lundegård, I., Arvanitis, L., Haglund, K., & Wojcik, A. (2019). Teaching and discussing about risk: seven elements of potential significance for science education. International Journal of Science Education, 41(9), 1271-1286. doi:10.1080/09500693.2019.1606961

2. Wojcik, A., Hamza, K., Lundegård, I., Enghag, M., Haglund, K., Arvanitis, L., & Schenk, L. (2019). Educating about radiation risks in high schools: towards improved public understanding of the complexity of low-dose radiation health effects. Radiation and Environmental Biophysics, 58(1), 13-20. doi:10.1007/s00411-018-0763-4

3. Lundegård, I., Arvanitis, L., & Hamza, K. (2018). Integrating facts and values in upper secondary students' deliberations on gene-technology issues. Paper presented at the International Organiziation of Science and Technology Education (IOSTE), 13-17 August, Malmö, Sweden.

4. Lundegård, I., Arvanitis, L., & Hamza, K. (2017). Morality and epistemology in upper secondary students’ deliberation on risk assessment concerning genetic engineering. Paper presented at the European Science Education Research Association (ESERA), 21-25 August, Dublin.

5. Enghag, M., Haglund, K., Schenk, L., & Hamza, K. (2017). Integrating risk as a content in upper secondary physics courses. Paper presented at the European Science Education Research Association (ESERA), 21-25 August, Dublin.

6. Schenk, L., Enghag, M., Wojcik, A., & Hamza, K. (2017). The concept of risk: Implications for science education. Paper presented at the European Science Education Research Association (ESERA), 21-25 August, Dublin.

7. Arvanitis, L., Lundegård, I., & Hamza, K. (2016). Kunskaper och värden samspelar i elevers samtal om risker och riskbedömning i biologi. Paper presented at the Lärarnas forskningskonferens, Stockholm Teaching and Learning Studies, 12 October, Stockholm.

8. Lundegård, I., Hamza, K., Arvanitis, L., Enghag, M., Haglund, K., Schenk, L., & Wojcik, A. (2016). Etik och epistemologi i gymnasielevers samtal om risk i naturvetenskap. Paper presented at the Nordisk forskningskonferens om miljö- och hållbarhetsutbildning, 27-28 October, Örebro, Sweden.

9. Haglund, K., Enghag, M., Hamza, K., Schenk, L., Wojcik, A., Arvanitis, L., & Lundegård, I. (2016). Att undervisa kärnfysik på gymnasiet med riskbedömningar: Vilken risk och nytta ser ni med att bestråla jordgubbar? Paper presented at the Nordisk forskningskonferens om miljö- och hållbarhetsutbildning, 27-28 October, Örebro, Sweden.

10. Enghag, M., Haglund, K., Schenk, L., Hamza, K., Arvanitis, L., Lundegård, I., & Wojcik, A. (2019). Riskbedömningar på gymnasiets fysikkurser – om kommunikation med radiovågor. In K. Stolpe, G. Höst, & A. Larsson (Eds.), Från forskning till fysikundervisning (pp. 7-22). Nationellt centrum för naturvetenskapernas och teknikens didaktik.

11. Arvanitis, L., Haglund, K., Wojcik, A., Schenk, L., Lundegård, I., Enghag, M., & Hamza, K. (2019). Risk och nytta med screening. Bioscience Explained, 10(1). Retrieved from https://bioenv.gu.se/Samverkan/bioscience-explained/arkiv/volym-10-nummer-1

12. Enghag, M., Haglund, K., Hamza, K., Schenk, L., Wojcik, A., Arvanitis, L., & Lundegård, I. (2016). Ska vi bestråla jordgubbar? Att undervisa om riskbedömningar på gymnasiets fysikkurser. In K. Stolpe & G. Höst (Eds.), Från forskning till fysikundervisning (pp. 65-82). Linköping, Sweden: Nationellt centrum för naturvetenskapernas och teknikens didaktik.