How can teachers support the development of scientific literacy through teaching about risk and risk-
Schenk, L., Hamza, K., Arvanitis, L., Lundegård, I., Wojcik, A., & Haglund K. (2021). Socioscientific Issues in Science Education: An opportunity to Incorporate Education about Risk and Risk Analysis? Risk Analysis, DOI: 10.1111/risa.13737
Schenk, L., Hamza, K. M., Enghag, M., Lundegård, I., Arvanitis, L., Haglund, K., & Wojcik, A. (2019). Teaching and discussing about risk: seven elements of potential significance for science education. International Journal of Science Education, 41(9), 1271-
Wojcik, A., Hamza, K., Lundegård, I., Enghag, M., Haglund, K., Arvanitis, L., & Schenk, L. (2019). Educating about radiation risks in high schools: towards improved public understanding of the complexity of low-
Lundegård, I., Arvanitis, L., & Hamza, K. (2018). Integrating facts and values in upper secondary students' deliberations on gene-
Lundegård, I., Arvanitis, L., & Hamza, K. (2017). Morality and epistemology in upper secondary students’ deliberation on risk assessment concerning genetic engineering. Paper presented at the European Science Education Research Association (ESERA), 21-
Enghag, M., Haglund, K., Schenk, L., & Hamza, K. (2017). Integrating risk as a content in upper secondary physics courses. Paper presented at the European Science Education Research Association (ESERA), 21-
Schenk, L., Enghag, M., Wojcik, A., & Hamza, K. (2017). The concept of risk: Implications for science education. Paper presented at the European Science Education Research Association (ESERA), 21-
Arvanitis, L., Lundegård, I., & Hamza, K. (2016). Kunskaper och värden samspelar i elevers samtal om risker och riskbedömning i biologi. Paper presented at the Lärarnas forskningskonferens, Stockholm Teaching and Learning Studies, 12 October, Stockholm.
Lundegård, I., Hamza, K., Arvanitis, L., Enghag, M., Haglund, K., Schenk, L., & Wojcik, A. (2016). Etik och epistemologi i gymnasielevers samtal om risk i naturvetenskap. Paper presented at the Nordisk forskningskonferens om miljö-
Haglund, K., Enghag, M., Hamza, K., Schenk, L., Wojcik, A., Arvanitis, L., & Lundegård, I. (2016). Att undervisa kärnfysik på gymnasiet med riskbedömningar: Vilken risk och nytta ser ni med att bestråla jordgubbar? Paper presented at the Nordisk forskningskonferens om miljö-
Enghag, M., Haglund, K., Schenk, L., Hamza, K., Arvanitis, L., Lundegård, I., & Wojcik, A. (2019). Riskbedömningar på gymnasiets fysikkurser – om kommunikation med radiovågor. In K. Stolpe, G. Höst, & A. Larsson (Eds.), Från forskning till fysikundervisning (pp. 7-
Arvanitis, L., Haglund, K., Wojcik, A., Schenk, L., Lundegård, I., Enghag, M., & Hamza, K. (2019). Risk och nytta med screening. Bioscience Explained, 10(1). Retrieved from https://bioenv.gu.se/Samverkan/bioscience-
Enghag, M., Haglund, K., Hamza, K., Schenk, L., Wojcik, A., Arvanitis, L., & Lundegård, I. (2016). Ska vi bestråla jordgubbar? Att undervisa om riskbedömningar på gymnasiets fysikkurser. In K. Stolpe & G. Höst (Eds.), Från forskning till fysikundervisning (pp. 65-